Drone Records
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REYNOLS / DAN WARBURTON - I am NOT sitting in a room with Reynols

Format: CD-R
Label & Cat.Number: Absurd # 43
Release Year: 2004
Note: The REYNOLS are dead! Long live the REYNOLS! Sicher wird es auch nach der Auflösung noch einige Veröffentlichungen der ewigen argentinischen Seltsamkeitsaward-winner geben. Diese CDR ist vom Konzept & Klang besonders skurril, und deshalb lieben wir sie so !! Hier mixt DAN WARBURTON diverse Interviews und Live-Aufnahmen zusammen, bis ein undurchdringlicher Morast entstanden ist, in dem sich atonale Gesänge, Gitarren und Perkussions-sounds und alle möglichen anderen nichtdefinierbaren Geräusche verbinden.. - lim. 166 copies / special circle fold out cover
Price (incl. 19% VAT): €10.00


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The REYNOLS are dead! Long live the REYNOLS! Sicher wird es auch nach der Auflösung noch einige Veröffentlichungen der ewigen argentinischen Seltsamkeitsaward-winner geben. Diese CDR ist vom Konzept & Klang besonders skurril, und deshalb lieben wir sie so !! Hier mixt DAN WARBURTON diverse Interviews und Live-Aufnahmen zusammen, bis ein undurchdringlicher Morast entstanden ist, in dem sich atonale Gesänge, Gitarren und Perkussions-sounds und alle möglichen anderen nichtdefinierbaren Geräusche verbinden.....

“Maybe you are familiar with Alvin Lucier's 'I'm Sitting In A Room', in which he speaks a short text and then plays it back in the room,
and re-records it with the room acoustics, and then repeats this a couple of times? Something similar is done here. Dan Warburton
interviewed Reynols and subsequentely adds sounds from other tapes to it, until he has about twelve different recordings on one cheap cassette, which he edits into a 43 minute piece. At the same time a recording arrives from a Reynols concert in France, which lasts also about 43 minutes and then the two recordings are joint on this release (I recall Lucier's original on Lovely Records also lasts
about 43 minutes). The resultant release is indeed a most strange recording. It has the usual ingredients of Reynols live, the
improvised rumbling on guitars and drums which never get me going really, but in combination with the tapes provided by Waburton this
is an even stranger recording of outsider music. Noises that seem to swirl in and out all the time mix nicely with the original Reynols
recording. Now things make more sense...” [FdW / Vital Weekly]

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