Drone Records
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FERRARI, LUC - ENSEMBLE LABORINTUS & ERIK M

Format: CD
Label & Cat.Number: Cesare 06/03/4/2/1
Release Year: 2006
Note: digipack
Price (incl. 19% VAT): €12.00


More Info

"Mit "Réflexion sur l'écriture" untertitelt Ferrari die 26-minütige Komposition "Et tournent les sons dans le garrigue" von 1977 für Magnetband und Orchester. Allen Spieler ist es aufgetragen, so scheint es, das Stück während der Performance zu bereden und zu zerreden, dh. neu zu erfinden. So taumeln allerhand Bläser, Streicher und Percussions über Ferraris mal stehende, mal zerrissene Elektronik, ja taumeln sich sogar blind und versetzen jeglichen Gedanke an Wort und écriture (sowieso!) in sprachloses Entsetzen. Die zweite Komposition, "Archives sauvées des eaux" für zwei CD-Player und Orchester wurde sechs Tage nach Ferraris Tod im Sommer 1995 eingespielt. Auch hier wird über bzw. mit verwobenen Spuren von Band improvisiert. Das Ensemble Laborintus und eRikm (Klarinette, Flöte, Cello, Percussions und Harfe) verzaubern mit zurückgenommener Dynamik, expressiven Sound-Ausbrüchen und komplexer Feingliedrigkeit. Grandios." [Erik Benndorf / debug]

"A coproduction Césaré, La Muse en Circuit, Ensemble Laborintus. Ensemble Laborintus : Hélène Breschand : harp. Philippe Cornus : percussions. Sylvain Kassap : clarinets. Adeline Lecce : cello. Franck Masquelier : flutes. & eRikm : cd player on 'Archives sauvées des eaux'.
1.'Et tournent les sons dans la garrigue (1977) (Réflexion sur l'écriture n°1)'. ("and sounds are spinning in the garigue")
For tape and instrumental ensemble.
The idea here is to propose a score of intentions and desires of sound — a tape part that indicates materials, forms and general ideas that combine to create meaning. Communication among the musicians is key as they choose the way they realise or "invent" the piece.
2. 'Archives sauvées des eaux (2000-2005) (Exploitation des concepts n°3)'. ("Archives rescued from the waters (exploitation of concepts #3)")
Version for two cds and instrumental ensemble.
Two Cds contain sequences over which the instruments improvise — little bits of magnetic memory rescued from a flood. The ensemble musta stay together, but can otherwise do as it pleases, occasionally slipping in quotes from Patajaslocha, a dance suite composed in 1984. This version was prepared with Luc Ferrari during the summer of 2005. He was to perform the CDs part himself, but he passed away six days before the recording." [press release]