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Format: CD Label & Cat.Number: Auf Abwegen AATP69 Release Year: 2019 Note: selected live recordings from their extensive touring throught Europe 2017-2019, building the dreamlike soundtrack for the film of a same name by ANDREW HULME of OYC => elegant woven ethno-ambience with a stronger electronic touch than on their early classics, but the typical OYC sound shines through distinctively; comes with 16 page full colour booklet, ed. of 500 copies
Price (incl. 19% VAT): €14.00 More InfoFirst new album for over a decade Sleepwalker (auf abwegen aatp69) documents O Yuki Conjugate's recent live shows, doubling as a soundtrack to a film of the same name by founder member Andrew Hulme. Comprising 10 new tracks taken from 24 live shows in nine countries across Europe, Sleepwalker captures OYC's current musical direction, a blend of plangent keyboards, abstract guitars and electronic rhythms, presented in OYC's inimical style.About O Yuki Conjugate OYC were formed in Nottingham in 1982 on the wave of experimental music that emerged out of Post Punk. Quickly moving on from their early industrial and electronic influences, OYC began exploring the then-unfashionable 'ambient' genre, a lonely furrow they've ploughed ever since. Today OYC are in their 38th year and fourth incarnation based around core members Andrew Hulme and Roger Horberry. Over the years they've released nine albums of wilfully obscure ambient-influenced music that together have earned them literally hundreds of pounds - from Scene in Mirage (1984), Into Dark Water (1987) and Peyote (1990) through to Tropic (2017). Largely ignored in the UK, they've consistently found audiences in the US and Europe more receptive to their work. OYC have a somewhat relaxed work ethic and have frequently gone into hibernation for years at a time without ever going so far as splitting up. In 2017 they discovered they enjoyed touring and have played more gigs in the last two years than in the previous 20. They've also overseen a series of reissues on Emotional Rescue, as well as a remix 12" of their 1995 album track 'Insect-Talk'. attracting a new barmey army of listeners to their unique sound. Further reissues are planned. OYC have also found time to create their own alter ego Ocean Youth Club who have just released their first 12" on Barcelona's Hivern Discs. Produced by Colin Potter it's entitled 'Divided Self' and is a conceptual entity based around OYC's desire to explore their own alternate history. In other words, what they would have sounded like if, in 1984, they'd opted to take an electronic route instead of an ambient one. "Basierte das 2018 veröffentlichte Album „Tropic“ auf ursprünglich Mitte der 90er Jahre komponiertem Material, das später be- und überarbeitet wurde, handelt es sich bei „Sleepwalker“ um eine komplett neue Veröffentlichung. Aufgenommen während einiger Auftritte in den Jahren 2017 bis 2019, sind die auf „Sleepwalker“ enthaltenen Stücke Soundtrack des gleichnamigen Films (von Gründungsmitglied Andrew Hulme), über den es heißt, er habe eine „loose dream-like narrative“. Im umfangreichen Booklet (was – so profan es auch klingen mag – in Zeiten sinkender Verkaufszahlen leider keine Selbtsverständlichkeit mehr ist) finden sich neben Bildern aus dem Film Textpassagen, die verschiedene (Alp-)Traumszenarien zu beschreiben scheinen: „There is a building under water/As you look down into the water it rises up in front of you“. An anderer Stelle liest man: „Suddenly you’re very afraid“. Das Album beginnt mit „Clockish“, das mit seinen flächigen Sounds durchaus einen somnambulen Charakter hat.„In Flux“ integriert schleppende Beats in das Klangbild, „The Air Is Alive“ ist von flirrenden, flächigen Passagen geprägt. Auf „Eyelids Burn“ taucht eine Frauenstimme aus dem Äther auf; den Linernotes ist zu entnehmen, dass ein Stück von Keeley Forsyth integriert wurde, die demnächst ihr Debütalbum veröffentlicht und für die Hulme auch schon Videos gedreht hat. „Beyond Control 4“ beginnt mit einem Sprachsample, auf denen die Selbstverbrennung von Thích Quảng Đức thematisiert wird. Man hört dezente Pianotupfer und melancholische Flächen. Sehr schön ist „Forgotten Summer“ mit entrückten Gitarrenpassagen, Beats und Flöte (?). Auf „Black Magic Box“ dagegen sind die Geräusche fast nicht mehr wahrnehmbar: In der Ferne knirschst es, Wasser plätschert. Das abschließende „The Madness Below“ lässt irgendwo eine Trompete erahnen. Der letzte Satz aus dem Film, der im Booklet zu lesen ist, lautet “You are in motion”. Das ist vielleicht nicht die schlechteste Beschreibung der auf “Sleepalker” zu hörenden Musik, denn insgesamt sind die zehn Stücke so variantenreich, dass man fortwährend den Eindruck von Bewegung hat." [MG, African Paper] |
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