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Format: CD Label & Cat.Number: Edition RZ 10020 Release Year: 2010 Note: six pieces from this composer who invented the notion "impersonal music" - music without any idea of development or form; gatefold-cover with extended booklet
Price (incl. 19% VAT): €15.50 More Info" 1. Composer:Giuliano d’Angiolini 2. Title: Simmetrie di ritorno 3. Studios: Auditorium du Conservatoire de Gennevilliers Auditorium Antonin Artaud in Ivry-sur-Seine 4. Performers: Ensemble 2e2m, Franck Ollu, Pierre Roullier, Monique Bouvet, Barbara Morihien, Quatuor Parisii: Arnaud Vallin, Jean-Michel Berrette, Dominique Lobet, Jean-Philippe Martignoni 5. Format: Audio CD, Digisleeve, Booklet German/English 6. Total time: ca. 64:11 7. Catalogue #: ed. RZ 10020 8. EAN Code: 4029455100208 9. Release date: 18. November 2010 10. Tracklist: Simmetrie di ritorno für 10 Instrumente • 2000 Ita vita zita rita für verstärktes Klavier • 1997 Orizzonte fisso, bordoni mobili für 8 Instrumente • 2007 Und’ho d’andà für 9 Blechbläser • 1995 Ho visto un incidente für Solostimme • 1991¬92 Notturno in progressione für Streichquartett • 2004 " [label info / credits] "Giuliano d’Angiolini ist ein absoluter Sonderfall in der musikalischen Landschaft. Sein gründliches, wohl überlegtes, hartnäckiges Vorgehen hat ihn dahin gebracht, eine Musik zu erschaffen, die er selbst »unpersönlich« nennt. Eine Musik, aus der jede Vorstellung von Entwicklung oder Form getilgt ist. D’Angiolini erklärt, er wollte aufgrund einer Reihe erhellender Erkenntnisse »dem Ton seinen Raum lassen, damit der Musik weniger Willen aufgeprägt wird«. Ein Ansatz, der ihn dazu geführt hat, sich der Oberfläche zuzuwenden, ¬ ein alles andere als oberflächliches Verfahren ¬ die unmittelbare Seite eines jeden Klangentwurfs und die Gegenwart als die Oberfläche der Zeit. In seinen Werken bilden Prozess und musikalisches Material eine Einheit, sie werden unverhüllt vorgestellt. Was wir zu hören bekommen, ist nicht diskursiv, auf formale Artikulation wird bewusst verzichtet. Es ist sogar gestattet, sich vom Gehörten zu lösen, um sich ihm später nach Gutdünken wieder zuzuwenden. Giuliano d’Angiolini is a positively unique figure in contemporary music. His profound, well-conceived and stubborn take on music has led him to what he calls »impersonal« music — music that has fully abandoned the idea of development or form.Through successive states of presentation, which aim to elucidate, d’Angiolini wanted to »leave place in sound so that music could become less voluntary«. This led him to favour the surface and present, an approach that was by no means superficial: the surface as the immediacy in the propositional content of sound and the present as the very surface of the criterion of time. In his work, musical process and material are but one and are completely laid bare. What we are to hear is non-discursive, deliberately lacking formal organization. We are even free to turn away and come back of our own will — as if the composer wanted to make positive use of the negative metamorphosis of today’s urban listeners, listeners who are constantly assailed with stimuli." [Gérard Pesson] |
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