Drone Records
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EARTH - Hex: or printing in the infernal method

Format: CD
Label & Cat.Number: Southern Lord SUNN48
Release Year: 2005
Price (incl. 19% VAT): €15.50


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"Ich bin in der Wüste gefangen. In der totalen Einöde. Mein Wasservorrat ist fast alle und aufgebraucht. Wer geht zuerst drauf, ich oder mein Pferd? Ich weiss, dass ich verloren bin, hier findet mich niemand, ausser vielleicht ein paar Rothäute, die mir die Haut abziehen und sich meinen Skalp an den Gürtel hängen. Als Trophäe.
"Hex: Or Printing In The Infernal Method" ist Musik für Spaghetti Western mit einer Handlung in Zeitlupe. "Hex" ist Musik für Männer. "Hex" ist Musik für Männer in der Einsamkeit. "Hex" ist für Männer mit Bärten. "Hex" ist der Soundtrack für Filme wie Jim Jarmuschs "Dead Man" (Soundtrack dazu von Neil Young). "Hex" ist Black Americana. "Hex" ist Blues. "Hex" ist Drone. "Hex" umgibt gleich zu Beginn diese eigentümliche Country und Western Aura (Morricone). Hier wurde von Dylan Carlson ein grossartiges 5. Earth Album geschaffen, mancher mag enttäuscht sein, weil bei Hex nicht mehr wie bei "2" der Himmel in aller Schwere auf einen niederbricht und die Erde brutal erschüttert, auf der man geht und steht. Dafür geht die Schwere und Härte in die eingangs geschilderte Richtung. Der Sound ist warm, trotz der Einsamkeit und Steppenkälte, welche die 9 Stücke auf "Hex" ausstrahlen. Das von Stephen O'Malley (Khanate, Sunn O)))) kreierte Artwork ist passend – genial, und ich kann nur jedem empfehlen sich die Vinylversion von "Hex" zu holen, da diese noch detailverliebter und schöner aufgemacht ist, mit vielen grossartigen alten Aufnahmen von Indianern, Siedlern etc. Für mich eine der wichtigsten Alben dieses Jahres und ein weiterer Schritt auf meiner Entdeckungsreise in die Klangwelt." [Creative-Eclipse]

“The fifth official studio album from the legendary Seattle group EARTH, and their first new studio album in nine years. Joined by new permanent member ADRIENNE DAVIES on drums and percussion, longtime group leader DYLAN CARLSON delivers an intensely powerful album that defies the normal restrictions of a definable genre. Nine tracks that channel the band’s monolithic sound in different directions concentrating on guitar tone exploration via compression, echo, tremolo and reverb.” [label info]

“....A dark and mysterious and truly haunting record. Huge swells of instrumental tension dissipate into warm washes of drift and shimmer, melodies are slowly uncoiling snakes, waking drowsily and slithering off sun baked rocks, every note and every drum beat, every slippery lapsteel swoop, every stretch of near silence, are all draped lazily over broken fences, fallen power lines, rusted out tractors, fallow fields. Dark clouds drift above, across a steel grey sky, sending small shadowy shapes scurrying across the landscape like mysterious creatures, the breeze is warm and smells of death and desolation. Every one is lost and alone, out of money, out of time, just waiting around to die. The mood is bleak, but the sound of Hex is so so beautiful. Somehow hopeful and full of joy, but the sort of joy that comes from being powerless and close to despair, and simply choosing joy over misery, finding happiness the way animals in the desert seek out moisture. The heart of Hex is heavy, the sound appropriately heavy as well, but in a way few conventionally heavy records can manage. A brooding, storm about to break, dam about to burst, soul about to loose itself from its earthly moorings and escape to a better place kind of heavy. The sound of the desert, and the human spirit, of death, of sadness and horror, of loneliness, of abandonment, of hearts breaking, lovers lost and drifting apart, of life. The sound of laying in the dry dirt, the breeze stretched across you like a moth eaten old blanket, eyes closed, the sun sending all sorts of shapes spinning behind your closed eyelids, memories becoming fuzzy and drifting away, your whole body and soul wrapped in a warm darkness, the world fading into nowhere, you fading into nothing.” [Aquarius Records]