Drone Records
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HOLLYWOOD DREAM TRIP - Second Album

Format: CD
Label & Cat.Number: Black Rose Recordings BRCD23-1022
Release Year: 2023
Note: the project of CHRISTOPH HEEMANN and CELER (WILL LONG) with their second somnambulant collaboration, recorded and mixed in Heemann's studio in Aachen in 2013... a 42+ min. movement - *It's not as relaxing as it could have been, which is good. This has all the markings of a live-in-the-studio recording, not trying to smooth things out too much. I enjoyed this work a lot, especially for that direct, in-your-face quality* [FdW/Vital Weekly] - lim. 200 copies only, cover painting by C. HEEMANN
Price (incl. 19% VAT): €13.00


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listen:
https://christophheemann.bandcamp.com/album/second-album

"As much as I try to 'follow' some musicians' actions, I don't always keep up. I am pretty sure I knew that Christoph Heemann (once of HNAS, Mimir, Mirror, but mostly of himself) had teamed up with Will Long (mostly of Celer fame, but also doing other ambient music projects, but also works with minimal dance music as
Long Trax). From the small discography of Hollywood Dream Trip, I understand that they work together whenever Will Long is in Europe—three albums in 2013 and two (digital) ones in 2021. One of the three from 2013 is 'Would You Like To Know More', a line from the Paul Verhoeven movie 'Starship Troopers'. They also recorded 'Second Album' in 2013 (no release is called 'First Album'), which they released as a CDR in an edition of 50 copies for the tour they did that year—now finding its way to a broader audience and quite rightfully so. Armed with a Moog Rogue, Roland MC-202, Lexicon PCM90, Electro Harmonix Random Tone Generator and tapes, they set out to record this forty-two-minute piece of slow-moving drones. There seem to be some field recordings in this piece, but they are hard to find here. In the beginning, there is a slow bump, like a heartbeat during sleep, which slowly alters as the piece evolves and the sound opens up. Becoming a tad lighter and brighter, maybe the heartbeat is the same, but it feels different because of the changing synthesiser sounds. It's not the kind of music I recommend when sleeping (in fact, I would never recommend any music during sleep, but that's my occasional insomnia speaking), as the overall tone remains dark. Especially around the thirty-minute mark, things roughen and could create a nightmarish scenario. It's not as relaxing as it could have been, which is good. This has all the markings of a live-in-the-studio recording, not trying to smooth things out too much. I enjoyed this work a lot, especially for that direct, in-your-face quality; nothing all too fancy, yet never anywhere close to being a full-on noise thing (far from it); just the sort of drone improvisation I love. (FdW)


"Stephen Meixner hat neben seiner Arbeit mit Contrastate und Soloaufnahmen auf seinem kleinen Label Black Rose Recordings in den letzten Jahren eine Reihe von Alben anderer Künstler aus dem weiten Feld der Geräuschmusik veröffentlicht – zuletzt wurden bei uns noch hervorragende Alben von rlw und Asmus Tietchens besprochen.
Nun wiederveröffentlicht er das zweite Album von Hollywood Dream Trip, einem aus Christoph Heemann und Will Long bestehenden Duo, das um 2013 aktiv war (und insgesamt drei Alben veröffentlichte), dem Jahr, in dem auch das lapidar „Second Album“ betitelte Zweitwerk in Aachen aufgenommen wurde. Ursprünglich war „Second Album“ nur als auf 50 Exemplare limitierte CD-R während einer Tour von Heemann und Long erhältlich.
Eingespielt u.a. mit Moog Rogue und einem Roland MC-202 beginnt „Second Album“ mit dunklem, reduziertem Dröhnen und Pulsieren, zu dem nach und nach melodische flächige Sounds hinzukommen, die anfangs im Hintergrund bleiben. In weiteren Verlauf der 40 Minuten zu einem lauter werdenden, an- und abschwellenden Drone steigern. Als vor etlichen Jahren auf diesen Seiten Hollywood Dream Trips „Would You Like To Know More?“ besprochen wurde, konnte man lesen, man könne den Namen des Projekts „aber auch als Hinweis auf das Unterbewussste, Somnambule sehen – auf das, was dem Verstand oft nur indirekt zugänglich ist. Letzteres kommt einem beim Hören der zwei etwa 20-minütigen Tracks dann auch schnell in den Sinn.“
Letztlich passen diese Überlegungen auch zu dieser Veröffentlichung. Das ist nämlich, um auf das zweite Substantiv im Projektnamen zu kommen, tatsächlich eine im wahrsten und beiderlei Wortsinne „traumhafte“ Musik“ und es ist ein interessanter Kontrast zwischen dem doch recht prosaischen Titel des Albums und dieser Musik, der fortwährend ein Moment des Ver- und Entrücktseins innewohnt. Man kann sich problemlos eine nächtliche Fahrt durch die Hollywood Hills vorstellen, während man die CD hört und an David Lynchs Haus vorbeifährt. Zu dieser durchgängig somnambulen Atmosphäre passt dann auch das von Christoph Heemann gezeichnete Cover." [MG/African Paper]