Drone Records
Your cart (0 item)

V.A. (VARIOUS ARTISTS) - The ReR Quarterly Volume 4 Number 2

Format: CD / book
Label & Cat.Number: ReR Megacorp ReR 0402
Release Year: 1997
Note: CD + 112 paged book A4 size. THOMAS DIMUZIO, KEITH ROWE & ALAIN DE FILLIPS, RICHARD BARRETT, STEFAN KOVACS TICKMAYER, PHILIP PERKINS, etc. etc..
Price (incl. 19% VAT): €20.00
Warning: Currently we do not have this album in stock!


More Info

„18 Stücke unterschiedlichster Coleur (ver-)führen ins ReR-Universum, in dem Musik schön oder auch häßlich sein kann, doch immer so verdammt gut gemacht ist: Der bildende, schreibende und musizierende Künstler Q.R. Ghazala präsentiert einen Ausschnitt aus seiner „Suite for Radio and Turntable“ (1985), Mike Hovancsek und Paul Guerguerian improvisierten per Mail-Kollaboration mit Drums, Keyboard und Gitarre „Three Cold Floors“, Tom Dimuzio lässt in „Inception“ (1991-93) die Studiotechnik Grillen singen, „Short-Cuts: Brahms“ ist Marie Goyettes Alternative zu Best of Brahms-CD’s,
Ken Ando komponierte 1985 „Danseuse“ mit Gitarren auf 4Spur-Kassette, Robert Iolini experimentiert in „Congo“ und Zimbabwe“ mit Pattern und Rhythmen derselben, aus Giovanni Venostas Komposition „Othello’s Shadow“ erklingt ein versöhnliches Moment des rasenden Liebhabers bald verächtlich (1993), Keith Rowe & Alain De Fillips machen Keith Rowe mit Tapes (1992), Brian Woodbury’s Variety Orchestra feat. Dudley Saunders ist auch so eine Art von Volksmusik, der chilenische Surrealist Roberto Matta wird von Richard Barrett in „The Unthinkable“ immerhin noch zum knirschigen Hören gebracht (1995), in „Heterophony“ zaubern 2 Violinen, Cello und 1 präpariertes Piano Heterogenität in Klang und Rhythmus (Stevan Kovacs Tickmayer, 1989), Volapuk bestechen nicht zuletzt durch Gigou Chenevier an Drums und Tapes, Boris Kovacs lässt einen Ohrenblick frei in die „Anamnesis-Ecumenical Mysteries“, Philip Perkins stellt eine Collage von Aufnahmen seines Indonesien-Trips vor, die CD beschließend ist mit „After Hours/ The Colour Of Blood“ der Auschnitt einer Radiosession mit Shelley Hirsch, John Rose und Chris Cutler zu hören. Full book of texts and pictures enclosed.
“18 different pieces from the ReR-universum, where music can be nice or ugly either, but damned! It’s always well done!! The artist Q.R. Ghazale presents an excerpt of his „Suite for Radio and Turntable“ (1985), Mike Hovancsek and Paul Guerguerian are improvising with the help of drums, keyboard and guitar: „Three Cold Floors“. In „Inception“ (1991-93) Tom Dimuzio lets his studio sound like a sworm of crickets, „Short-Cuts: Brahms“ is Marie Goyettes alternative version to sell out classic-CD’s, 1985 Ken Ando composed the guitar piece „Danseuse“ on a 4 track tape-machine, in „Congo“ and Zimbabwe“ Robert Iolini shows his experimentals with pattern and rhythm from these places, Keith Rowe & Alain De Fillips are doing Keith Rowe with tape-music (1992), Brian Woodbury’s Variety Orchestra feat. Dudley Saunders is a kind of folkmusic too, in Richard Barrett‘s „The Unthinkable“ pictures of the chilean surrealist Roberto Matta become noisily audible (1995), in „Heterophony“ 2 violines, Cello and 1 prepared piano conjure a heterogeneous sound (Stevan Kovacs Tickmayer, 1989), Volapuk are winning with Gigou Chenevier on drums und tapes, with Boris Kovacs you have a view on „Anamnesis-Ecumenical Mysteries“, Philip Perkins presents audible souvenirs from Indonesia, the CD ends with „After Hours/ The Colour Of Blood“: the excerpt of a radio-session with Shelley Hirsch, John Rose and Chris Cutler (1993). Full book of texts and pictures enclosed.” [Peter Schlewinski for Drone Records]



www.rermegacorp.com