Drone Records
Your cart (0 item)

FERRARI, LUC - ENSEMBLE LABORINTUS & ERIK M

Format: CD
Label & Cat.Number: Cesare 06/03/4/2/1
Release Year: 2006
Note: digipack
Price (incl. 19% VAT): €12.00


More Info

"Mit "Rflexion sur l'criture" untertitelt Ferrari die 26-mintige Komposition "Et tournent les sons dans le garrigue" von 1977 fr Magnetband und Orchester. Allen Spieler ist es aufgetragen, so scheint es, das Stck whrend der Performance zu bereden und zu zerreden, dh. neu zu erfinden. So taumeln allerhand Blser, Streicher und Percussions ber Ferraris mal stehende, mal zerrissene Elektronik, ja taumeln sich sogar blind und versetzen jeglichen Gedanke an Wort und criture (sowieso!) in sprachloses Entsetzen. Die zweite Komposition, "Archives sauves des eaux" fr zwei CD-Player und Orchester wurde sechs Tage nach Ferraris Tod im Sommer 1995 eingespielt. Auch hier wird ber bzw. mit verwobenen Spuren von Band improvisiert. Das Ensemble Laborintus und eRikm (Klarinette, Flte, Cello, Percussions und Harfe) verzaubern mit zurckgenommener Dynamik, expressiven Sound-Ausbrchen und komplexer Feingliedrigkeit. Grandios." [Erik Benndorf / debug]

"A coproduction Csar, La Muse en Circuit, Ensemble Laborintus. Ensemble Laborintus : Hlne Breschand : harp. Philippe Cornus : percussions. Sylvain Kassap : clarinets. Adeline Lecce : cello. Franck Masquelier : flutes. & eRikm : cd player on 'Archives sauves des eaux'.
1.'Et tournent les sons dans la garrigue (1977) (Rflexion sur l'criture n1)'. ("and sounds are spinning in the garigue")
For tape and instrumental ensemble.
The idea here is to propose a score of intentions and desires of sound a tape part that indicates materials, forms and general ideas that combine to create meaning. Communication among the musicians is key as they choose the way they realise or "invent" the piece.
2. 'Archives sauves des eaux (2000-2005) (Exploitation des concepts n3)'. ("Archives rescued from the waters (exploitation of concepts #3)")
Version for two cds and instrumental ensemble.
Two Cds contain sequences over which the instruments improvise little bits of magnetic memory rescued from a flood. The ensemble musta stay together, but can otherwise do as it pleases, occasionally slipping in quotes from Patajaslocha, a dance suite composed in 1984. This version was prepared with Luc Ferrari during the summer of 2005. He was to perform the CDs part himself, but he passed away six days before the recording." [press release]