Drone Records
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DAS SYNTHETISCHE MISCHGEWEBE / TBC - split

Format: CD
Label & Cat.Number: Wachsender Prozess WP31 / Reduktive Musiken redukt014
Release Year: 2010
Note: strong split album by these two long active noise-culture artists; incl. a 40 minutes long piece by DSM - demanding Geräuschmusik, weird object-sounds and excellent noise-collages! Nice translucent DVD-box design, lim. 300
Price (incl. 19% VAT): €12.00


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"Das Synthetische Mischgewebe is Guido Hübner, living in Cean, France. He is some of the leading modern electro-acustic composers of today. Many mentionable releases he has done in the last years: a collaboration retropersective for Monochrome Vision or the collaboration with The New Blockaders. Out of isolation he is always looking to work with other musicans in some or other way. So seems to be natural to do a split-CD for Reduktive Musiken and Wachsender Prozess. His track is dry, only filtering effects based surrealistic domestic home noises composition on objectsound. Yes, it is in some sense quit, but noise as can be. It\'s seems the home be a living organismen!

TBC is Thomas Beck, the man behind Wachsender Prozess. His track is a tour de france of cut-up technics. Sometimes loud, sometimes sensual quit with some aural shock effects. They use all technics of modern composition: noise, fieldrecording, abstract electronics, plunderphonic and ambient in one composition. It's like a best of or showcase recording." [label info]

www.reduktivemusiken.de


"Wachsender Prozess, das Label von Thomas Beck alias TBC und Reduktive Musiken von Noisekünstler m. stabenow verlagern auf ihrer ersten gemeinsam gestützten Veröffentlichung das Interesse an konkreten Strukturen und minimalistischen Interruptionen (im Falle vom Synthenthischen Mischgewebe) bzw. in leicht noisophil angelegte, plunderige Aussetzmanöver (siehe TBC). Die edle Aufmachung im DVD-Schuber erinnert nicht nur an die AIC-Veröffentlichung des DSM vor einigen Jahren, sondern ist auch graphisch von Nicolas Wiese (alias [-HYPH-]) ädaquat umgesetzt worden. Das TBC sich in seiner von Art Of Noise’schen Cut-Ups und geschwinden Richtungswechseln taktil beeinflussten Komposition aus seiner Noiseecke getraut, ist hierbei obersten Respekt zu zollen. Die Hauptseite, das Arrangement des DSM verzärtelt sich zwar in den altgewobenen Strukturen minimalistischer Konkretness, differenziert sich jedoch im letzten Viertel zu einer ausgewachsenen Kakophonie kleinster Geräuschpartikel, auf Tonband mit dem Zimmermannshammer geheftet. Die beiden Stücke, nur unwesentlich von einander in Technik und Montage getrennt ergeben hier eine gänzlich fusionierende Einheit aus konkreter Musik und Noise, jedoch in gezähmter Manier. Ein mutiger Akt und hier wahrhaftig gelungen. 5/5 " [Thorsten Soltau / AEMAG]